הרחבת אצטדיון בלומפילד 23,000 (הצעה)

בשנים האחרונות אצטדיון בלומפילד הפך לאצטדיון הכדורגל העמוס בישראל בליגה הבכירה.

הוא משמש כמגרשה הביתי של שלוש קבוצות צמרת בליגת העל הישראלית – מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, ובני יהודה והוא פעיל מספר פעמים בשבוע.

בנוסף האצטדיון משמש מידי פעם את נבחרת ישראל בכדורגל, שביקשה לארח משחקיה במתקן בגלל הקרבה של הקהל וזוויות הצפייה המאפשרת חוויה צפייה מעולה ולתחושת “ביתיות” של הקבוצה המאחרת, מימד הנותן תחושת עוצמה, הן לשחקנים והן לאוהדים.

לאחרונה שודרג מעמדו של האצטדיון כאשר קיבל את אישור התקן המחמיר של UEFA לאירוח משחקים במסגרת שלב הבתים בליגת האלופות, וקבוצת “הופעל תל אביב” אירחה בו 3 משחקים במסגרת ההתמודדות שלה בטורניר.
מגמת העלייה בשימוש באצטדיון התחזקה עם התאמתו לאירוח הופעות מוזיקה והוא זכה לארח הופעות מוזיקה של אמנים בכירים מהעולם.

אצטדיון בלומפילד מכיל היום כ-15,000 מקומות ישיבה בלבד.
כמתקן ספורט מהעמוסים במדינה ועם מיקומו הגאוגרפי במרכז , ופוטנציאל האוהדים של קבוצות הכדורגל גדול בהרבה, ולכן אירועי ספורט מסוימים כמו משחקי אליפות , או אירועי מוזיקה גדולים מועתקים לאצטדיון רמת גן שעתיד להיהרס בקרוב ולהיבנות מחדש.
פוטנציאל האוהדים במשחקי הליגה מורגש במיוחד בשנה האחרונה כאשר קבוצת הכדורגל “מכבי תל אביב” מכרה את כל מינויי האוהדים לעונת 2013-2014 , זאת בעקבות ההגבלה של מספר המנויים בשל קיבולת האצטדיון שהייתה נמוכה יותר ביחס לביקוש.

בעקבות אלו, אנו מציגים כאן את תוכנית הרחבת האצטדיון לגדול של 23,000 מושבים, פתרון הנותן מענה לדרישה הגדולה לכרטיסים לאירועי הספורט והמופעים באצטדיון.
התוכנית כוללת ניתוח כדאיות כלכלית המציגה בין השאר את הוזלת העלויות בשדרוג האצטדיון בהשוואה לחלופה של בניית אצטדיון חדש ומימוש של פוטנציאל האוהדים השנתי בהתאם לדרישה.

המתחם העתידי יכלול מרכז תחבורתי ויהיה סמוך לתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה הנבנה בימים אלו ועתיד לפעול בשנת 2019, שישפר את הגישה באופן משמעותי אל האצטדיון וממנו, וכמובן שדרוג נוסף של מתקן הספורט להתאמה לתקנים המחמירים של UEFA.

נכון לשנת 2016, תוכנית ההרחבה של פרטים אדריכלים בע”מ איננה מתוכננת לצאת אל הפועל.